Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
94 posty 103 komentarze

In Nomine Veritatis.

Kasper Gondek - Obiektywna rzeczywistość - Rozum - Własny Interes, Egoizm - Kapitalizm

Moje komentarze

  • @MacGregor 15:27:50
    A to nie wiedziałem, ze PiS chce spłacać długi... Raczej słyszałem, że chcą rozdawnictwa, np. 500 zł na każde dziecko, jeszcze o jakichś bilionach słyszałem. Dawniej o milionach mieszkań. To jeśli PiS jednak zamierza spłacać, to ja jestem za. Niech zaczną, od prywatyzowania państwowych spółek - polecam, a tych biednych, korzystających z tanich produktów w marketach niech może zostawią w spokoju. Bo jak wiadomo, tego podatku nie zapłaci szef biedronki, tylko klient w cenach produktów.
    PiS, PO - jedno zło
  • @MacGregor 12:10:39
    Unikanie opodatkowania pozwala na to, żeby biedni ludzie kupowali tanie produkty w marketach. Ale to jest zbyt trudne do zrozumienia dla socjalisty. Tak samo trudne do zrozumienia jest to, że wcale nie chodzi o to, żeby maksymalizować zyski w budżecie państwa. A już chyba najtrudniejsze jest, by nie kierować się zawiścią i chęcią "dołożenia" wielkim sklepom, podczas gdy rozsądek wskazywałby, że zamiast opodatkowywać tamtych należałoby ucisk podatkowy znieść z małych sklepikarzy.
    PiS, PO - jedno zło
  • @Marx 8888 10:45:34
    A ja ostatnio przegrałem w pokera. Ale tylko dlatego, że dałem rywalowi fory!
    Potrzebujemy imigrantów 2
  • @Marx 8888 00:14:07
    Niestety, póki jest demokracja ludzie tacy jak Pan będą gnębili mnie, odbierając wolność od gospodarczej, po każdą inną (za pomocą Kopaczów, Szydłów, Dudów i Komorowskich). Stąd też dziękuję Bogu, że mogę jak królik spieprzać, tym bardziej, że raczej bliżej mi do kosmopolity niż narodowca. A już z całą pewnością nie jestem państwowcem.
    Potrzebujemy imigrantów 2
  • @Marx 8888 23:41:56
    A to Polsce nie potrzeba rozwoju? Jeśli bogatsze państwo się dzięki temu rozwija, to biedniejsze rozumiem, że nie musi - idąc tym tropem?
    Potrzebujemy imigrantów 2
  • @Marx 8888 23:36:33
    Cierpliwości wiele trzeba, niech się dzieje Wola Nieba.

    A jak to się dzieje, że jest taki gość, nie gada po angielsku, nie ma numeru ubezpieczenia NIN, nie wie jak się zachować ani gdzie się wysikać, jest z Polski i właśnie wylądował w Londynie. Bomba, prawda? A jakoś sobie wszyscy radzą. (nawiasem mówiąc, proszę się zapytać w USA jak sobie radzili, bo u nich tej pomocy było jeszcze mniej) A Pan się tak nie zajmuj problemami innych, nie ma po co żyć czyimś życiem, skoro własne ma się tylko jedno. No chyba, że takie nudne.

    I powtarzam: NIE MA ZASIŁKÓW. NIE BĘDZIE. AMEN.
    Potrzebujemy imigrantów!
  • @Marx 8888 23:29:22
    Ale po co mam pomagać? Nie rozumiem. Zapraszam do Anglii, Pan sobie zrobi listę firm, które zatrudniają ludzi z Polski, Litwy czy Portugalii bez znajomości j. angielskiego. Więc się tak chyba da...
    Potrzebujemy imigrantów 2
  • @Marx 8888 22:53:23
    Na litość Boską... Nikt nie sfinansuje! Właśnie o to chodzi, że nikt. NIkt nie da opieki lekarskiej, nie nauczy języka. Nikt! Bo nikt nie jest właścicielem tych ludzi, a oni nie są niczyimi niewolnikami. Jeśli sobie poradzą, to wspaniale, ruszą gospodarkę do przodu. Jak nie, to wrócą skąd przyszli. Tyle. Przecież o tym piszę.
    I nie chcę nikogo sprowadzać, broń Panie Boże. Nie chcę tylko nikomu utrudniać przyjazdu.
    Potrzebujemy imigrantów!
  • @rerak 05:45:45
    http://www.fronda.pl/a/prof-chazan-wyznaje-ze-wykonywal-aborcje-i-przypomina-o-bozym-milosierdziu,38552.html

    Ale zamiast sprawdzić jakiś rerak szczeka...
    Polański, zabić przez aklamację.
  • @Cezary Bialik 07:47:52
    Dlaczego nie będzie? Dlaczego gdzie indziej jest? Dlaczego jeszcze gdzie indziej długo był?
    Aha, za śp. Stefanem Kisielewskim: Socjalizm - nie; wypaczenia - tak!
    Moralność Kapitalizmu
  • @Cezary Bialik 07:18:30
    Dokładnie, bo obecnie NIE MA kapitalizmu. Jest SOCJALIZM. Chyba wyjaśniam to Panu setny raz, prawda?
    Moralność Kapitalizmu
  • @programista 13:09:35
    Dokładnie. Dodam tylko, że jeśli Franek bez żadnego zysku poświęcałby się dla kogoś innego, znaczyłoby tylko, że Franek uważa siebie za gorszego od kolegi a swoje życie za mniej warte.

    Polecam książkę Ayn Rand - Cnota Egoizmu
    Cztery zasady ekonomii i efekt motyla
  • @Madara 21:27:55
    "Poza tym, na proces decyzyjny ma wpływ wiele innych czynników niezwiązanych z rozumem. " - wiele to może nie, ale że są "poza-rozumowe" to napisałem.

    Zysk można rozumieć zarówno w sposób "maksymalizacja dochodów" jak i zysk w innych formach, łącznie nawet z satysfakcją. Nie zmienia to faktu, że chodzi o zysk. Zysk (materialny, duchowy) jest zresztą kategorią na której oparte jest życie każdego normalnego człowieka.

    Dokładnie! Potrzeb ludzi! A potrzeby te, kiedy już są "zdiagnozowane", podlegają prawu popytu i podaży lub też kilku "paradoksom" które, choć związane ze wspominanym prawem, często działają pozornie opacznie (efekt spekulacyjny, paradoks Giffen'a itp.)

    Problem zaczyna się wtedy, kiedy oddziela Pan duszę od rozumu - lub jeszcze inaczej - kiedy oddziela Pan metafizykę od poznania czy jeszcze gorzej (Pan akurat o tym nie napisał - dzięki Bogu) oddzielać moralność od rozumu.
    Cztery zasady ekonomii i efekt motyla
  • @Madara 19:53:40
    A może by tak łaskawy Pan wytłumaczył z czym się nie zgadza - lub inaczej - czego Pan nie rozumie, bo ja chętnie wytłumaczę. Mam wprawę w udzielaniu korepetycji i dużo cierpliwości - prawie do wszystkich.
    Cztery zasady ekonomii i efekt motyla
  • @Cezary Bialik 01:47:22
    Pan naprawdę nie myśli. Proszę mnie oświecić i wytłumaczyć mechanizm zostania monopolista na wolnym rynku (zakładając brak ograniczenia w dostepie do surowcow)... Śmieszne. Po raz kolejny ja pisze o wolnym rynku a Pan bredzisz o ustroju zupełnie innym, ale ze z definicjami ma Pan na bakier to nazywa to Pan wolnym rynkiem.
    dumping... no wlasnie od tego jest konkurencja ktorej na wolnym rynku nie da sie wyeliminowac.
    A to wszystko na cholerę?
  • @trevor 00:53:21
    Jeśli towary będą dotowany, to będą tanie, czy tak? Jeśli więc będą tanie to chyba dla konsumentów dobrze? Bo na rynku liczy się konsument, a przedsiębiorca tylko mu służy.
    Drukowanie pieniędzy? Z pewnością nie w banku centralnym/emisyjnym bo takiego nie będzie. Jeśli tam ktoś sobie zażyczy w prywatnym banku posługiwać się pieniądzem fiducjarnym i pieniądz taki będzie dodrukowywał... no cóż, oduczy go tego rynek.
    A co do praw człowieka to jest to wynalazek równie durny jak prawa dziecka, prawa pracownika czy prawa kobiet i wszystko co występuje przeciw tej zwykłej, prostej sprawiedliwości.
    A to wszystko na cholerę?
  • @Cezary Bialik 16:36:21
    Oczywiście z jednym ma Pan rację, o tym pisał też śp. Mises, nigdzie nie wprowadzono liberalizmu w 100%! Ale o tym już pisałem w tekście.

    "Otóż ludzkość żyła kiedyś bez kół, druku, elektryczności czy samochodów, aż do momentu kiedy tych „nierealnych” i „utopijnych” wynalazków nie wprowadzono, a niewprowadzenie ich wcześniej, jak dowodzi historia, wcale nie świadczyło o ich zbędności."

    Tak więc ludzkość żyła bez doskonałego kapitalizmu, ale i do tego, mam nadzieję, dojdzie.
    A to wszystko na cholerę?
  • @Cezary Bialik 16:07:13
    No i oczywiście pisze Pan bzdury.
    Jakie dopłacać? Coś Pan z konia spadł? Prywatyzacja na zasadzie zwykłej, uczciwej licytacji. Przedsiębiorstwo, zakład czy cokolwiek innego jest warte tyle, ile ktoś jest w stanie za nie zapłacić.
    Zejdziemy z płacami... no kretynizm. Dlaczego Amerykańskiego robotnika, w czasach DZIKIEGO kapitalizmu, stać był na samochód który sam produkował? Przecież istnieje coś takiego jak prawo popytu i podaży i już samo to wymusza dostosowanie płac do cen w ten sposób żeby przedsiębiorca mógł towar powszechnie sprzedawać (z wyjątkiem towarów luksusowych, no ale ich definicja jest już taka, że powszechnie dostępne nie są).
    Dopłatę do produkcji? To mamy teraz, np. dla rolników. Na wolnym rynku NIE MA żadnych DOPŁAT! Zrozum Pan, bo Pan przeinaczasz definicje wolnego rynku i krytykujesz Pan jakiś dziwny socjalistyczny ustrój (o którym nic nie pisałem!), bezczelnie nazywając to liberalizmem/kapitalizmem/wolnym rynkiem.
    Ochrona Środowiska... Zależy co Pan masz na myśli, bo jak się Pan boisz, że prawo Archimedesa nie zadziała i utoniesz Pan w roztapiających się lodowcach na skutek wzrostu stężenia... CO2, to ja nawet dyskutować nie chcę.

    No a teraz najlepsze. Potęgi były budowane na Wolnych Rynkach! Ameryka Północna stała się potęgą dzięki KAPITALIZMOWI!
    Wielka Brytania w XVIII w. uniknęła klęski głodu wprowadzając KAPITALIZM.
    Chiny w ciągu 10 lat wprowadzały KAPITALIZM (tak, dla pozorów istnieje partia komunistyczna) i osiągają obecnie wzrost prawie 8% PKB i staje się największą potęgą, deklasując socjalistyczne obecnie USA.
    Do tego Singapur...
    A wie Pan do jakiego stanu USA ludzie najchętniej się wyprowadzają? Do New Hampshire - raju kapitalistów.
    Tak, ja wiem, Pan byś wolał mieszkać w Detroit, ale na komusze odchyły nic nie poradzę.
    A to wszystko na cholerę?
  • @Cezary Bialik 15:45:05
    Szanowny Panie, tak czy inaczej jest to produkt który część konsumentów wybiera i zapewniam Pana, że wybiera w trosce o zdrowie, nie o finanse.
    A więcej przewag nie mamy z racji tego, że panuje pański ukochany socjalizm (społeczna gospodarka rynkowa).
    A to wszystko na cholerę?
  • @vortex, p. Paweł Tonderski, p. Bialik i inni
    Panie Vortex, zarzucasz mi Pan kłamstwo, ale nie potrafisz powiedzieć w którym miejscu. Dyskusja na poziomie "tekst jest głupkowaty i kłamliwy" - powiedz Pan w którym miejscu, udowodnij kłamstwo.

    Panie Tonderski, ja nawet nie wiem o czym Pan piszesz, a co dopiero żebym znał szczegóły jakichś darowizn...

    Panie Bialik, ależ oczywiście się Pan myli, ponieważ na rozmaitych rynkach to my dominujemy. Np. e-papierosy! A świat w tym momencie jest tak gnębiony socjalizmem, że gdybyśmy my jako pierwsi wprowadzili wolny rynek, to w Europie wszyscy inwestowaliby tylko u nas a tym samym nagle te pieniądze by się w Polsce pojawiły.

    Pan Henieck napisał tak: "Rozwala się polską gospodarkę, wszędzie korupcja, przekręty finansowane grubymi pieniędzmi"
    Właśnie dlatego, ze jest SOCJALIZM! Socjalizm umożliwia łapówkarstwo, umożliwia wykorzystywanie koneksji itp. bo jest WSZECHMOGĄCE PAŃSTWO. No wolnym, nieregulowanym rynku w jaki sposób takie koneksje czy korupcja miałyby działać skoro nikt nie miałby mocy decyzyjnej? Pomyślałeś Pan?

    A tak w ogóle to niech Państwu odpowie p. Grzegorz Braun:
    http://www.youtube.com/watch?v=uuiv314doG0
    A to wszystko na cholerę?

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

ULUBIENI AUTORZY